Andmetöötlus AI ja SEO näitel, millest ja kuidas alustada?
Selles postituses käsitleme ja vaatleme erinevate AI-põhiste tööriistade kasutamist andmetöötluses, tuues esile nende eelised ja piirangud. Pakume kasulikke nõuandeid ja juhiseid, kuidas neid tööriistu tõhusalt rakendada erinevates kontekstides, nagu SEO sisu loomine ja andmetöötluse optimeerimine, ning toome välja levinumad väljakutsed ja soovitused nende lahendamiseks.
Oletame, et meil on lihtne ülesanne, luua toodetele või veebilehtedele alternatiivset ja SEO sisu. Vaatleme, milliseid tööriistu kasutada ja mis on erinevate töövahendite plussid või miinused:
Selles postituses toome välja plussid ja miinused kolmele valitud meetodile:
1. ChatGPT 4
Igaüks, kes on avastanud ChatGPT 4 võlu, teab hästi, et tagasipöördumine vanemate versioonide kasutamise juurde töö lihtsustamiseks või küsimustele vastuste leidmiseks ei tundu enam nii ahvatlev. GPT-4 eristub oma eelkäijatest oluliselt suurema võimekuse ja intelligentsi poolest, muutes selle kasutajakogemuse märksa mõnusamaks.
Tähelepanuväärne on see, et GPT-4 kasutamiseks OpenAI platvormil on vajalik ChatGPT Plus pakett, mille kuutasu on 20 USD. See võimaldab kasutajatel esitada mudelile pikemaid tekste ja faile töötlemiseks, avardades oluliselt mudeli rakendusvõimalusi. Siiski tuleb märkida, et kuigi GPT-4 on võimeline suuremahuliste andmefailide töötlemisega toime tulema, ei pruugi see sama efektiivselt hallata uute failide loomist või olemasolevatele failidele info lisamist.
Sellise piirangu valguses on selge, et teatud ülesannetes, nagu näiteks SEO-sõbraliku sisu loomine meie näiteülesandes, jääb suur osa tööst endiselt käsitsi tehtavaks. Sellisel juhul on kasulikud samad tehnilised võtted, mida tutvustame Digitar.ee platvormi AI turundustööriistade sektsioonis.
2. Google Spreadsheet lisaplugin: GPT for Docs™ Sheets™ Forms™ Slides™
Valisime GPT for Docs™ Sheets™ Forms™ Slides™ plugina, kuna sellel on kõige parem kasutajate reiting. Teiseks põhjuseks, et päevas on kasutamiseks 10 tasuta krediiti. Tõsi, mahukamat andmetöötlust tasuta versioonil teha ei saa, kuid see juba annab aimu plugina võimekusest.
Seega, kui meil on korraga 5-100 veebipoe toodet, millele soovime paremat sisu, märksõnu ja SEO meta andmeid luua, siis on plugin otse Google Spreadsheet failis töötamiseks väga asjalik. Ka hiljuti vabakasutuses olnud pluginad kipuvad tasuliseks minema, sest nõudlus nende järgi aina kasvab.
Plussiks on kindlasti see, et sa ei pea omama oma API’t ega OpenAI kontot. Viimastel andmetel on kõige soodsam pakett osta kuupõhiselt “Go Premium” pakett ca 16 USD eest. Tõenäoliselt on vaja nii mahukat andmetöötlust vaid korra või paar teha ja saab kasutada ära lahenduse 30 päeva jooksul.
Kõigepealt valmista ette oma andmefail Google Spreadsheet‘is. Esimesse veergu kirjuta andmete lahtrite kirjeldused ja esimesse tulpa kopeeri kõik toodete kirjeldused nii pikalt, kui sul olemas on. Need on faktid, mida näiteks AI ise välja mõelda ei tohi, aga mida ta kasutab oma teadmistepagasina. Kusjuures ei ole oluline, mis keeles algandmed on (eeldusel, et see pole midagi väga ebatavalist).
Kuna me hakkame täitma tabelit suurel hulgal toodete lühikirjeldusteks ja SEO meta infoks, siis täida järgmiste veergude kirjeldused nagu tabelis näidatud või nagu sinul endal parajasti vaja on.
Nüüd lisa oma Spreadsheetile vajalik plugin: Extensions -> Add-ons -> Get add-ons
ja otsi välja GPT for Docs™ Sheets™ Forms™ Slides™ (by DocGPT.AI).
Kui juhtpaneel ei avanenud kohe veebilehitseja paremal küljel, siis ava see Extensions alt ja vajuta Launch!
Inglisekeelse juhendi leiad ka siit.
Järgmiseks täida teise rea lahtrid juba GPT promptidega. Meie oma näites kasutasime tulba jaoks: “AI lühike tootekirjeldus tuleb siia”
=GPT_SUMMARIZE(A2, "olulisemad omadused kahe lausega eesti keeles")
kus A2 tähistab tootekirjelduse lahtrit, mille sisu ise ette andsid. Lahtri jaoks “AI SEO meta keywords” kasuta:
=GPT("kirjuta eesti keeles 3 olulisemat SEO märksõna, kuva ainult märksõnad", A2)
Järgmises tulbas “AI SEO meta description” kasuta:
=GPT("kirjuta eesti keeles SEO meta description", A2)
Kusjuures prompti sisu, mis asub jutumärkide sees saad ise timmida ja muuta, näiteks keelevalik, tähemärkide täpsustus vms.
Pane tähele, et esimesed 10 krediiti hakkavad saama kasutust kohe, kui oled GPT käsu lahtrisse sisestanud. Lahtri “AI SEO meta title” jaoks kasuta või kohanda, mida soovid seal kuvada:
=GPT("kirjuta eesti keeles SEO meta title", A2)
Vajadusel võid lasta GPT’l genereerida ka toodetele pealkirjad “Toote nimi”.
Kui oled tulemusega rahul kopeeri kõik käsud omale märkmetesse edaspidi kasutamiseks. Siis lohista kõik veergude sisud, mida soovid kopeerida ka teistele toodetele mööda tulpasid alla, et AI genereeriks sisu ka kõigile järgnevatele toodetele. Kontrolli, et iga rida kasutab oma õiget väärtust vastavalt A2, A3 jne.
Selleks, et loodud sisu veergudesse salvestuks ja saaksid neid endale kopeerida vajuta plugina külgpaneelil: “Replace GPT formulas with results“. Uuri GPT enda juhendist, milliseid valemeid saaksid veel kasutada, näiteks pakutakse ka tõlkimist või andmete organiseerimise ja gruppeerimise valemeid.
3. Digitar.ee platvormi AI turundustööriistad
Kui kõik eelnevad variandid tunduvad liiga kulukad või keerulised, aga sooviksid siiski GPT-4 võimekust kasutada, tuleb appi meie poolt valmis seadistatud mudel. Viimase hinnakirja leiad esilehelt, kuid need on kõik soodsamad, kui eelnevalt pakutud lahendused.
Ava SEO ekspert digitar.ee lehel, kui oled registreerunud kasutaja. Sisesta SEO eksperdile oma toote võimalikult täpne ja pikk tootekirjeldus tekstina. Samuti võib tootekirjeldus olla mõnes muus keeles, kui lõpuks tulemusi soovid. Meie kasutasime näidet: “Mul on tooteinfo ja vajan 3 märksõna”, ning lisasime kogu tooteinfo, mis meil parajasti käepärast oli. Hea oleks anda ka toote ametlik nimi ja kogus, kuid hetkel sellest kirjeldusest piisas.
Digitar kuvas tabelina kolm kõige paremini mõjuvat märksõna. SEO märksõnad võivad koosneda ka mitmest sõnast.
Järgmisena soovime kahe lausega tootetutvustust, mis oleks hästi vormistatud:
Samuti soovime SEO jaoks saada meta kirjeldust (meta description). Meta kirjelduses kajastuvad ka juba meie soovitud märksõnad.
Lõpuks soovime lisada toote kohta ka täpsemaid müügiargumente, ehk miks klient peaks just seda toodet eelistama, mis sobib hästi näiteks toote pikema kirjelduse juurde. Nagu näha on AI lisanud infot, mida me alguses toote kohta ei andnud. Sellised faktid peaks alati üle kontrollima. Meie näite puhul, et kas on tegu ikka tootega tuubis. Kuna see on teada-tuntud toode, mille kohta GPT-l võivad olla ka oma algteadmised, siis ta lisas selle teadmise ja tundub tip-top sisu!
Selliselt võib tooteid läbi käia üksikult, mis võimaldab paremini kontrollida ja märgata AI loodud sisu toodete kirjeldamiseks ja kasutamiseks SEO jaoks. Mugavaks haldamiseks võib kopeerida kohe sisu enda loodud andmefaili kas Excelis, Spreadsheetis või otse kuvada kodulehele.
Mis järgmiseks? Annad sisendiks uue toote, töötad edasi ka näiteks toote kohta käiva blogipostituse kallal ja lähed sisuloomega veel detailsemaks või annad talle ette juba näiteks kolm toodet korraga ja palud eelneva struktuuri põhjal andmed tabelis kuvada, et kiirendada töö tõhusust veelgi!
Turundusstrateegiate väljatöötamine:
Strateegiaassistendi abil turundusstrateegiate väljatöötamisel ja analüüsimisel võib esitada järgmised küsimused:
- "Kuidas saaksin parandada oma praegust sotsiaalmeedia turundusstrateegiat, et suurendada kaasatust ja jälgijate arvu?"
- "Milliseid uusi turunduskanaleid soovitate kaaluda minu e-kaubanduse brändi jaoks ja miks?"
- "Kuidas hindate minu praegust e-posti turunduskampaaniat ja milliseid muudatusi peaksite selle tõhusamaks muutmiseks?"
- "Millised on praegused turundustrendid minu tööstusharus ja kuidas saaksin neid oma turundusstrateegias rakendada?"
- "Kuidas saaksin oma sihtgrupi analüüsi põhjal kohandada oma turundussõnumeid, et need oleksid tõhusamad?"
Tüüpilisemad teemad turundustekstideks:
Turundustekstide valdkonnas võib GPT assistendilt küsida näiteks järgmisi küsimusi või paluda tal oma tekst ümber kirjutada:
- "Kuidas luua efektiivset reklaamteksti noorele sihtgrupile, kes on huvitatud jätkusuutlikust eluviisist?"
- "Milliseid teemasid peaksin käsitlema oma blogipostitustes, et köita terviseteadliku tarbija tähelepanu?"
- "Kuidas kujundada sotsiaalmeedia postitusi, mis suurendavad kaasatust spordihuviliste seas?"
- "Milliseid strateegiaid kasutada, et luua mõjus pressiteade uue tehnoloogiatootmise käivitamiseks?"
- "Kuidas kohandada oma sõnumeid erinevatele sihtgruppidele, näiteks noortele täiskasvanutele ja vanemaealistele, sotsiaalmeedias?"
SEO assistenti kasuta siis, kui:
SEO valdkonnas võib GPT assistendilt küsida näiteks järgmisi küsimusi:
- "Kuidas saaksin oma veebilehe sisu optimeerida, et parandada selle positsiooni Google'i otsingutulemustes?"
- "Millised on parimad SEO tavad veebisaidi laadimiskiiruse parandamiseks?"
- "Millised märksõnad oleksid minu e-kaubanduse veebisaidi jaoks kõige tõhusamad?"
- "Kuidas saan analüüsida ja parandada oma veebilehe tagasilinkide profiili?"
- "Kuidas luua SEO-sõbralikku sisu, mis meelitab ligi ja hoiab kinni sihtrühma?"
- Avasta eestikeelse ChatGPT võimekus!
- Avasta eestikeelse ChatGPT võimekus!
Digitar.ee ChatGPT tööriistad pakuvad personaalset ja täpset teabe- ning lahenduste otsingut, mis ületab tavapärase "guugeldamise" piirangud. Siit leiad spetsialiseeritud abilised, kes suudavad mõista Sinu konkreetseid vajadusi ja pakkuda asjakohaseid, loovaid ning strateegilisi lahendusi. GPT-4 üldine teave maailmast pärineb enne Aprilli 2023, kuid on siiski asendamatu abiline ideede genereerimisel ja lahenduste otsimisel!